חברת שיאומי ממשיכה בהשתלטות שלה על מסלול הנורברגרינג. אחרי שהפכה לספונסרית של המסלול המפורסם וקבעה בו מספר שיאי הקפה עם גרסאות האולטרה של ה-SU7, ממשיכים בשיאומי לקבוע שיאים ברינג. הפעם השיא אותו קבעה שיאומי הוא שיא ייחודי כיוון שמדובר בשיא ההקפה מסוג שטרם נקבע מעולם – שיא הקפה לרכב בנהיגה אוטונומית.
זוהי הפעם הראשונה בהיסטוריה שרכב קובע שיא הקפה בנורבורגרינג כאשר אין נהג מאחורי ההגה. עצם העובדה שרכב מצליח להשלים ללא נהג הקפה סביב 20.8 ק”מ של מסלול מפותל עם עשרות פניות ושינויי גובה של 300 מטרים היא הישג מרשים בפני עצמו טכנולוגית ומעשית. אבל מה לגבי הזמן שנקבע? טוב, זה כבר סיפור אחר.
המכונית שקבעה את השיא היא שיאומי YU7 GT הגרסה הספורטיבית והחזקה לרכב הפנאי של שיאומי, המצוידת בחבילת המסלול. לגרסה זו מנועים חשמליים בהספק משולב של 1,003 כ”ס, שלדה מוקשחת עם מפשקי סרנים מורחבים, מערכת בלימה משודרגת עם בלמים קרבון קרמיים ושלל עזרים אווירודינמיים. עם נהג מקצועי מאחורי ההגה קבעה המכונית זמן מרשים של 7:22.755 דקות – התוצאה הטובה ביותר עבור רכב פנאי חשמלי.
אז נכון שלא ציפינו לתוצאה דומה, בכל זאת יש עדין פער טכנולוגי בין להצליח לסיים הקפה לבין קביעת זמנים על קצה גבול היכולת, ועדין התוצאה הסופית קצת מביכה עבור המכונה. שיאומי YU7 GT האוטונומית השלימה את ההקפה בזמן של 10.29.4873 דקות – כלומר איטית יותר ב-3 דקות מהזמן שנקבע עם נהג מאחורי ההגה. מביך אבל מצד שני, כבר היו תוצאות איטיות יותר מאלו בנורבורגרינג, כמו זו שקבעה בשנה שעברה הליג’יה הננסית.
עכשיו, לא שאנחנו מתרברבים ביכולות הנהיגה שלנו יותר מידי, אבל שימו אותנו עם 1,000 כ”ס על המסלול והיינו מצליחים להשיג תוצאה טובה יותר. ואם כבר להיות כנים, אפילו נהג ממוצע חסר ניסיון עם סתם גולף GTI היה יכול בלי הרבה מאמץ להשיג תוצאה טובה יותר. במילים אחרות, אתה חייב להיות ממש איטי בשביל להשלים הקפה בכמעט 10 וחצי דקות.
אז האם העתיד שייך למכונית האוטונומית? אולי בעוד עשור או שניים. מה שבטוח הוא שבינתיים עדין אין תחליף ליכולות של נהג אנושי וזה גם קצת נחמה בימים אלו. ככה שלפחות בלכ מה שקשור למרוצים וספורט מוטורי האדם עדין מנצח את המכונה.